הקשר בין הרצון למעשה

תיאור פעולה מהפוטנציאל במיינד להתגשמות כפעולה רצונית בגוף הפיזי:
 
1) תשוקות – מצב נתון של תשוקות במיינד.מצב של הרצון החופשי.
                  בכל רגע נתון יש תשוקות רבות ברובד התת-מודע של המיינד (סנקארה) :
                  תשוקות חיוביות ושליליות, תשוקות של סיפוק יצרים נמוכים, תשוקות להיטיב עם עצמי
                   ואחרים וכו'.
2) תחושות מנטאליות – חוליית קישור בין הרובד התת-מודע לרובד המודע שבמיינד.
                                התשוקות מתגלמות בצורה של תחושות מנטאליות .
3) מחשבה – התשוקה המגלמת את עצמה בצורה של מחשבה. התשוקה המודעת.  הרצון המודע.
                  מחשבות שמקורן מהתשוקות השונות מופיעות על גבי ההכרה ברובד המודע.
4) בחירה חופשית – על גבי ההכרה מחשבות רבות שלעיתים סותרות אחת את השנייה.
                             בחירה מודעת בין טוב לרע: איזה תשוקה תתגשם לידי מעשה בגוף הפיזי.
                             האם תשוקה שתיצור סבל לעצמי  ולאחרים או תשוקה שתביא תועלת לעצמי  
                             ואחרים.  האם נשתעבד לפיתוי, ליצר, לתשוקות הנמוכות או שנתעלה עליהן.
5) הפעולה –לאחר הבחירה, ביצוע הפעולה בגוף הפיזי על ידי המיינד דרך פקודות מהמוח.
 
הפעולה היא בהתאם למחשבה והמחשבה מופיעה בהתאם לתשוקה. 
"סוף מעשה מחשבה תחילה" יותר מדויק "סוף מעשה תשוקה תחילה" , "סוף מעשה רצון תחילה"
 
לא ניתן לא לבחור.
אי אפשר לברוח מאחריות.
חופש הבחירה בא עם אחריות.
אנו אחראים לבחירות שלנו ואנו נושאים באחריות לתוצאות הבחירות שלנו.
אנו אחראים למעשים שלנו ואנו נושאים באחריות לתוצאות המעשים שלנו.
גם אם אני בוחר לא לפעול, זו עדיין בחירה.
גם אם אני בוחר לא לבחור, זו עדיין בחירה.
 
"הכל צפוי והרשות נתונה"
 
"הרשות נתונה" – לבחור באיזה פעולה נפעל. לבחור בין הטוב לרע. בין המועיל למזיק.
"הכל צפוי" – "כל פעולה יוצרת תגובה והתגובה חוזרת באותו טבע ובאותה עוצמה למקור הפעולה."
                   נבחר ברע – צפוי שזה יחזור אלינו בסופו של דבר.
                   נבחר בטוב – צפוי שזה יחזור אלינו בסופו של דבר.
"מקורו הגדול ביותר של היגון היא התשוקה התאוותנית. בהופיעה כחבר היא אויבתנו הסודית."
"הלב הוא כמו גן. ניתן לגדל בו חמלה או תיעוב, איבה או אהבה. אילו פרחים תבחר לגדל בו?" 
"כל הרכוש שצברנו לא יעזור לנו ברגע מותנו. הרכוש היחיד שאנו לוקחים עמנו הם מעשינו."  (הבודהה)
מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s